Regulamin sklepu
Regulamin Serwisu i Sklepu Internetowego siatkarsko.pl
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym siatkarsko.pl – https://www.siatkarsko.pl/sklep-siatkarski/.
- Właścicielem sklepu pod adresem https://www.siatkarsko.pl/sklep-siatkarski/ jest PROFBIT Marcin Kiełb ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut, NIP 8151651840, REGON: 180930423, BDO: 000568293.
II. DEFINICJE
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku oprócz dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konsument – konsument według przepisów Kodeksu cywilnego.
- Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
- Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
- Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
- Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy siatkarko.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.siatkarsko.pl/sklep-siatkarski/.
- Sprzedawca – PROFBIT Marcin Kiełb ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut, NIP 8151651840, REGON: 180930423, BDO: 000568293, adres korespondencyjny: PROFBIT Marcin Kiełb ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut, adres korespondencyjny poczty elektronicznej: [email protected]
III. KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres e-mail: [email protected]
- Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): PROFBIT Marcin Kiełb, ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut
- Adres do wysłania reklamowanego towaru: PROFBIT Marcin Kiełb, ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut
IV. WYMOGI TECHNICZNE
- Aby móc złożyć zamówienie przez Sklep, Kupujący musi spełnić następujące wymagania techniczne:
a) posiadać urządzenie z dostępem do Internetu,
b) posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
c) korzystać z przeglądarki internetowej,
d) włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
V. ZAKUPY W SKLEPIE
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok.
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu uprzywilejowanemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia, w przypadku gdy podane przez Kupującego dane w formularzu zakupu są niepełne, błędne lub wzbudzają wątpliwości co do ich prawdziwości.
VI. PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia Kupującemu następujące metody płatności za zamówienie:
a) zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) za pomocą karty płatniczej Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,
c) za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy 24.
2. Kupujący jest zobowiązany dokonać zapłaty w terminie do 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
3. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
VII. SPOSOBY I KOSZTY DOSTAWY
- Zamówione towary są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem:
a) firm kurierskich,
b) Paczkomatów InPost.
2. Kupujący ponosi koszty dostawy zamówionych produktów do miejsca przeznaczenia. Koszty transportu określone są w cenniku, który zamieszczony został w zakładce „Płatności i dostawa”.
3. Czas realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych od zaksięgowania zapłaty za zamówiony towar na koncie Sprzedawcy (albo, w przypadku płatności kartą płatniczą, od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności). W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji zamówienia może wynieść do 10 dni roboczych.
VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący może odstąpić od umowy kupna towarów niepersonalizowanych bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty odebrania towaru, składając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwracając towar na adres Sprzedawcy.
- Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, klientowi nie przysługuje zwrot towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji klienta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Kupujący ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, czyli koszty odesłania produktu do Sprzedawcy, w szczególności koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania zwracanego towaru.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: PROFBIT ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
IX. REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b) przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d) żądać usunięcia wady.
3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w punkcie III Regulaminu.
4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Konsument jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy, na adres PROFBIT Marcin Kiełb, ul. Reymonta 8, 37-100 Łańcut.
5. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
6. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
7. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
X. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, może on:
a) zwrócić się o pomoc do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
b) skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
c) skorzystać z internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
XI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień.
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Nr 2014.827).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w
przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany
te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.